Nu har vi flytet, nu är det som det ska…


I liften på väg upp

Det är slutet på februari och sportlovsvecka i Värmland.

Jobbet är inne i en riktigt tuff period nu, så det finns helt enkelt inget utrymme för att vara ledig.

Känner dock behov av att själv fylla på energi och ladda batterierna, men också att få tillbringa lite kvalitetstid med min stora dotter Jenny. Så jag lägger i en extra växel och jobbar några sena kvällar under måndag och tisdag, för att kunna ta en halvdag ledigt på onsdag.

Skyndar mig hem vid lunch på onsdag och fixar snabbt ihop mackor, kexchoklad, frukt och en termos med varm choklad i en rygga. Strax sitter vi i bilen på väg mot Ski Sunne fixar några jobbsamtal, spelar musik och pratar om skolan, kompisar och fotboll.

Redan klockan ett stämplar vi in och sätter oss i korgliften på väg upp mot backens topp. Solen skiner från en klarblå himmer och värmer våra kinder. Jag har inte åkt skidor utför på sju år, så det är lite pirrigt och spännande.

Vi börjar lugnt och försiktigt för att sedan öka takten och trycket i skidåkningen.

Mmmm…jag känner hur tröttheten rinner av mig i samma takt som kroppen samlar på sig energi och kraft!

;

Jenny i skidliften

Jenny och Jag

;

Vi får en fantastisk fin och rolig eftermiddag tillsammans som jag kommer att njuta av flera veckor framåt.

På väg hem är vi både trötta och glada efter massor med frisk luft, sol, fin skidåkning och många skratt.

I bilen spelar jag 80-tals hits för Jenny och sjunger högt i kör tillsammans med Pinks ”Nu har vi flytet, nu är det som det ska, för här sitter Helena och jag”. Hon tycker jag är pinsam och låten töntig, men hon skrattar och tycker det är roligt.

Hade inte kunnat prioriterat eller investerat tiden bättre den här dagen!

Kommer ni ihåg pojkbandet Pinks? Här kommer lite nostalgi och ett klipp från TV-programmet RaZZel.

Kommentera

