Hyreshuset


Förvaring Hyreshus
”Hyreshuset” är min tolkning av tema ”Förvaring” för Fotosöndag. (Bilden finns också på mitt flickr-konto)

Tycker att hyreshuset och vårt boende är en bra symbol som speglar förvaring av människor på ett bra sätt, där vi i städer staplas på varandra.

Jag var idag lite trevande i tankarna hur jag skulle tolka temat den här veckan.

Funderade ett tag på att fota förvaringsskåp som finns i skolor, badhus etc …för att sedan fortsätta på ett spår inriktad på samlingar av olika typer t ex böcker, CD-skivor, frimärken, fotoalbum etc …för att slutligen börja landa mer i större ting som hus som samlar och förvarar människor, djur, bilar etc.

Till slut hade jag två stora förvaringsbilder att välja mellan; Hyreshuset och P-Huset, men där valet föll på Hyreshuset.

Bilden på hyreshuset är en mer öppen tolkning och har en mer stringent komposition med sitt raka och linjära grafisk formspråk.

Bilden på P-huset är mer rak och träffar bättre i sitt visuella uttryck, där formen och bildspråket är mer en dokumentär avbild.

Det var ett svårt val, men jag måste ju till slut ladda upp en bild till Fotosöndag och flickr…men kan ju här bjuda på båda tolkningarna!

P-Hus

Kommentera

