Jag och min dotter – året är 2002


Jag och min dotter 2002Jag och min dotter har tillsammans med mamma och farmor tagit en vårpromenad ner till sjön Fryken i Kil, längs vägen har vi plockat vitsippor som har kantat vägen, det är maj månad och det är vår i luften, året är 2002.

Fotografiet hittade jag under veckan i en skokartong i förrådet tillsammans med en massa andra bilder som jag tog för 10-15 år sedan, minnen från förr.

Det är typiska familje- och barnbilder från födelsedagar, kalas, julaftnar och midsommarfiranden, men här finns också bilder från fester och nyrårspartyn där jag får fundera en stund på när, var och vem, innan jag minns tillbaka. På bilderna finns också vänner som jag idag inte har någon kontakt alls med.

Snart sitter både jag och döttrarna på golvet och tittar på bilderna som samlas i en stor härlig minneshög framför oss på golvet.

Min dotter Tuva som är 7 år ser kortet på bilden ovan och skrattar högt!
– Men pappa vilken rolig frisyr du har och vad rund du är?! …haha, ja det är bara att hålla med!

Vi har verkligen en rolig och mysig stund tillsammans den här söndagskvällen när vi minns tillbaka med hjälp av fotografierna, vilket också påminner mig om att jag måste bli bättre på att skriva ut bilder eller samla dom i fotoböcker.

Bilden är också min tolkning och bidrag till Fotosöndag och tema ”Minne” (och finns också på mitt flickr-konto)

Kommentera

