Vi glöder tillsammans, jag och träden


Mot trädtopparna
Den grå tallen
Kvällssol i skogen
Jag svänger av från landsvägen, in på en liten traktorstig och kliver rakt ut i skogen.

Kvällssolen ligger lågt över landskapet och sveper in sitt gyllene sken från sidan som träffar barken och får trädstammarna att glöda.

Två skogsduvor flyger iväg med hårda vingslag och en bit bort där ängsmark möter skog står ett rådjur med sina två kid och äter.

Låter mina sinnen smaka av allt det som naturen bjuder på.

Jag stannar upp, kisar först i det starka motljuset som hittar igenom mellan träden, blundar istället och lyssnar på allt det tysta medan solen värmer mig rakt in i hjärtat.

Nu står vi här och glöder tillsammans, jag och träden.

Kommentera

